Sunday, May 28, 2017

ဝတၱကၿမီႏွင့္သခ်ႌအေၾကာင္း

ဝတၱကၿမီႏွင့္သခ်ႌအေၾကာင္း


         ဘုရားပုထုိးမ်ား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အျခားသာသနာေရး အေဆာက္အဦးမ်ားအတြက္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစရန္ လွဴဒါန္းေသာေျမမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သား သူေဌး သူႂကြယ္ ကုန္သည္ လယ္လုပ္တို႔လည္း မိမိတို႔ ပိုင္ဆုိင္၍ လုပ္ကိုင္စားေသာက္လ်က္ရွိေသာ လယ္ေျမတို႔အနက္ မိမိတို႔ဆႏၵရွိသည့္အတိုင္း လယ္ေျမတို႔ကို နယ္နိမိတ္ တုိင္းတာ သတ္မွတ္ၿပီး လွဴဒါန္းႏိုင္ၾကသည္
         ယင္းအလွဴေတာ္ေျမမ်ားကို ဘုရင္ပိုင္ဆုိင္ျခင္းမွ လံုးဝစြန္႔လႊတ္ၿပီးလွ်င္ သာသနာေတာ္အပိုင္ေျမဟု ေနာင္မေရႊ႕ မေျပာင္းေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း ထုိမွတပါး ေနာင္ေသာအခါ မင္းအဆက္ဆက္တို႔ သိေစရန္အတြက္ေသာ္လည္း ေကာင္း ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ႏွင့္တကြ ေဖာ္ျပၿပီးလွ်င္ ေက်ာက္စာေမာ္ကြန္းေရးထိုးၿပီး မင္းႏွင့္တကြ အလွဴေပးေသာ ဒါယိကာ ဒါယိကာမတို႔ကို ေဖာ္ျပ၍ သာသနာေတာ္ပိုင္ေျမဟုသတ္မွတ္ၿပီး ထိုမွ ရရွိသမွ်ေသာ ပစၥည္း ပစၥယတို႔ကို သာသနာေတာ္ ဘ႑ာသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးသြင္းရေလသည္။
         အခ်ိဳ႕ဘုရင္မ်ားသည္ ဝတၱကေျမအျဖစ္ မိမိပိုင္ေျမမ်ားကို ဘုရင္ႏွင့္ေက်ာင္းမ်ားအတြက္ လွဴဒါန္းရာ၌ အလုပ္ အေကြၽးျပဳရန္ ေက်းကြၽန္မ်ားကိုလည္း တပါတည္းထည့္၍ လွဴဒါန္းေလ့ရွိသည္ ၎ေက်းကြၽန္မ်ားကို သခ်ႌ (သဃ်ႌ) ဟုေခၚသည္ သဃ်ႌဆိုသည္မွာ သဃႋကပစၥည္းဟူသမွ်ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ စကားကို ဆိုလိုသည္
         ယင္းသို႔လွဴႏုိင္သည့္ဝတၱကေျမတြင္ ဂရုဘဏ္သခ်ႌေျမႏွင့္လဟုဘဏ္သခ်ႌေျမဟူ၍ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္ ဂရုဘဏ္ သခ်ႌေျမဟူသည္မွာ ဆရာဘုန္းႀကီးတဦးတည္းအတြက္ျဖစ္ေစ သက္ဆုိင္ေသာ ဘုရားေစတီတခုတည္းအတြက္ ျဖစ္ေစ ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းေသာ ပုဂၢိဳလ္လိကအလွဴမ်ိဳးျဖစ္သည္
         လဟုဘဏ္သခ်ႌေျမဆိုသည္မွာ ဘုရားေစတီပုထိုးမ်ားအတြက္ျဖစ္ေစ သံဃာဂိုဏ္းဂဏမ်ားအတြက္ျဖစ္ေစ အမ်ားႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာ ေျမကို ေခၚဆုိသည္
         လဟုဘဏ္သခ်ႌေျမ(သို႔) သဃႋကေျမအျဖစ္ လွဴဒါန္းရာတြင္ လယ္ေျမ ဥယ်ာဥ္ေျမ ေရတြင္း ေရကန္ လမ္း သစ္သီး သစ္ပင္ ကြမ္းသီးၿခံ ကြမ္းၿခံ ဝါခင္း စသည္တို႔ပါဝင္သည္
         သခ်ႌေျမမ်ိဳးတြင္ နတ္စားသခ်ႌေျမဟူ၍လည္း ရွိေသးသည္ ယင္းေျမမ်ားတြင္လည္း လယ္ေျမ ဥယ်ာဥ္ေျမ ႏွင့္ အုန္းခင္းမ်ားပါဝင္သည္ ဘုရင္မင္းျမတ္တို႔ တႏွစ္တခါ ပူေဇာ္ပသေသာ ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္ ျပည္ေစာင့္နတ္တို႔အား နတ္ရုပ္ နတ္ကြန္းႏွင့္ နတ္ကနားျပဳျပင္ရန္အတြက္ လွဴဒါန္းထားေသာ ေျမ ၎ေျမကို နတ္စားေျမ သို႔မဟုတ္ နတ္စားသခ်ႌေျမဟု ေခၚဆိုသည္ ( ဥတုနတ္ေက်ာက္စာ ႏွင့္ ဝမ္းတီးေက်ာက္စာမ်ားတြင္ေတြ႔ရသည္ )

Ref:ရခိုင္ျပည္နယ္ျဖစ္စဥ္သမိုင္း(တ)မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။

No comments: